tisdag 13 januari 2009

Born to push you around you better just stay down

Allt som kunde gå fel på jobbet idag, och som troligtvis skulle det, gjorde inte det! Snacka om att jag blev förvånad. Det gick ju hur bra som helst att jobba hela dagen idag. Imorn ska jag hämta Nora och vi ska umgås och hon ska sova här. Myspys.
Stortjejen som ska få en liten lillebror.

Då har jag satt ribban för stegen i veckan också. Igår gick jag 21 348 steg.
Nu måste jag gå mer och mer varje dag denna vecka också. Idag har jag gått 22 089 steg.

Vikariefestplanerna är igång äntligen. Wee!

Nu är fleecetröjan, som förövrigt är typ 8storlekar för stor, duntofflorna och mjukisbyxorna på. Det vill säga jag är helt redo för att slumra in. Ska bara få tummen ur rumpen stumpen och stänga av datorn. Men jag har lite saker att kolla och fixa innan..

Och förresten Jojo! Jag satte upp en karta på kylskåpet så nu är det bara att skriva in :D
Det finns dessutom en karta som man kan ta med sig när man går.


Igår var jag äntligen och hälsade på Thessa i hennes hus ute i skogen. Mysigt och trevligt. Pratade om att fara ut som man gjorde då man var ung. Drack lagomt och dansade mycket :D

Skruttnij, Mekkaplutt & Blashej - Over and out

14 kommentarer:

Johanna sa...

1. Får den vara kvar där?
2. Grattis!
3. Lycka till!
4. Mer om planerna: guitar Hero tills vi är för onyktra för det och onyktra nog att sjunga?
5. Metallica?

zandra sa...

1. den fick då sitta kvar för ag
2. tack :D
3. tack igen
4. det låter bra.. vem har guitar hero?
5. och ja... metallica

Johanna sa...

1. vi får se
2. det var så lite så
3. visst
4. din papperskorg? men vi kan spela melodifestivalsällskapsspel istället :-)
5. yay!
6. middag - ja!

zandra sa...

Jo. men bara EN gitarr så man är ju inte speciellt social då.
jag spelar gärna det där sällskapsspelet :D
då är vi med "allihopa" iaf :D
Okej. mat ? vad för mat och ska vi handla tillsammans och sen gå till dig och laga maten ?

Johanna sa...

Är ni bra på melodifestivalen?

Jag tycker att vi handlar ihop, du tål ju inget så jag tar inte på mig att laga mat till dig!

zandra sa...

nej jag är inte bra på melodifestivalen.

och ja, jag tycker vi handlar tillsammans. och jag förstår att du inte vill det :D

Johanna sa...

Då säger vi så! S sa tisdag, jag har inte okejat det med husbonden ännu. Jag har handledning och ska lämna in några journaler så vi kommer ej att kunna starta jättetidigt. Är du helt ledig onsdag?

zandra sa...

jag antar att jag måste vara det ...
jag får helt enkelt inte ta på mig nå jobb på onsdag. för det är inte roligt om man slutar festa tidigt för att man ska jobba.

Johanna sa...

Herr J säger: fest dag före helgdag, annars tyst senast vid midnatt. Så: Askungen eller fredag?

zandra sa...

Fredag here we come!

Johanna sa...

Hur många kommentarer ryms på varje sida?

zandra sa...

jag vet inte.. oändligt?

Johanna sa...

Hur många måste jag ha med mig för att få skriva på kartan, räcker det med en, eller måste man vara minst tre personer för att promenaden skall gillas?

zandra sa...

Man måste vara minst en personal och en vårdtagare.