lördag 11 april 2009

Can't count all minutes

Hejsan och hallå i stugan..
Jag vet att jag inte har bloggat på år och dar men jag har verkligen haft bättre för mig. (moahaha)

I torsdags så fick jag äntligen min efterlängtade middag med min Freda. Det var en toppenkväll! (jag fick ihop 22 634 steg)

Sen jobbade jag hela fredagen (7-21), vi satt inne hela dagen på grund av de snöiga och slaskiga vägarna. Men jag sprang ändå runt som en virrhöna och fick ihop 32 143 steg. Riktigt mycket tyckte jag.

Tills jag fick se resultatet av mina TVÅ långpromenader idag. (jag jobbade även heldag idag 8-21)
Första promenaden gick mot Vännäsby, vi var och snurrade runt på Riverhill och sen gick vi hem. Jag hann andas lite och stressa lite innan jag gick ut på min andra promenad som gick upp på lägret till att börja med. Vi snurrade runt på lite gator där uppe och sen bestämde vi oss för att gå nyby rundan (lilla) och det gjorde vi, sen ville vi kolla av andra gator. Så det blev en omväg runt och hem.

Mina fötter känns ska jag säga. Dom säger "jippi!" när dom slipper vara i skor numera. :D
Men jag fick iaf ihop 38 246 steg idag!!! OMG!

Nästan så att man vill spräcka 40 000 sträcket men det orkar jag inte. Får bli en annan dag. Om det blir fint väder imorn så vet man aldrig... Jag jobbar ju imorn också (7-20.30) jag får tvinga ut min kollega.

Efter mina arbetsdagar (storhelg) så kommer jag ha tjänat storkovan :D

Okej, kanske inte riktigt så här mycket men det är ändå bra betalt :D

Jag har en ny last... hmm... får nog hitta ngt annat. Fast iofs den här är bättre än godis. Nu blev jag riktigt sugen... åhh.. Aja.


LJ fick kattmat
Leo fick mixad och berikad mat
Daniel fick sockerfri mat
och Zandra fick fet mat och friterat

Så blir det när man har så många ställen man kallar "hem".


Adios Flamingo!



Skruttnij, Mekkaplutt & Blashej - Over and out

6 kommentarer:

Johanna sa...

Låter oroväckande med matandet... borde jag oroa mig?

Veronica sa...

du gör det bra med alla steg. har funderat på att skaffa mig en stegräknare. det är underbart skönt i fjällen. :)

vinmatolat sa...

jisses vad du knatar på!! Tänk på mig...jag får ju nästan ångest över att jag knappt får ihop 10 000 steg!! Men bra knatat iaf!! Kram

zandra sa...

Katterna levde när du kom hem Jojo, det var kravet va? :D
Och veronica, skaffa en stegräknare, det ger motivation.
Och lena, du har mycket kortare till jobbet och mycket mindre tid över än jag :D

Faster Gunilla sa...

Har du bloggtorka eller? :)
Nu är de dax för uppdatering!
Kram

Freda sa...

Inga bilder sen våran kväll? Fast de kanske är bra :P