tisdag 25 augusti 2009

Som utlovat!

Historien om min mage

Det började ju med att jag blev laktosintollerant i början av 2007. Men det gick ju bra, bara att välja bort vanlig mjölk mot laktosfri och så.

Sen så har jag fått problem med värk i magen varje gång efter att jag ätit, så jag har försökt ta bort saker ur min kost, såsom;
- Paprika
- Gurkskal
- Äppelskal
- Lök
- Stekt mat
- Starka kryddor
- Lever
- Kål
- Råa morötter
- Ägg (försöker dra ner på men äter ibland)

Nu har jag även blivit vegetarian. Jag äter ibland kyckling. Men mest bara räkor och fisk.

Eftersom min mage gärna inte äter lax (men jag älskar lax) så har jag försökt dra ner på det också. Men äter det ibland ändå.

Saker som jag inte gillar;
- Musslor
- Oliver
- Kokt Potatis
- Ris
- Pasta
- Vinäger
- Färs (kött, quorn)
- Grillad mat

--------------
För att inte bara låta det här inlägget bli en riktigt negativt och beklagande inlägg så ska jag nu berätta vad jag brukar äta.

- Räkor
- Fisk
- Andra skaldjur
- Bönor (jag är försiktig med bönor)
- Sallad
- Frukt
- Nötter
- Bröd

Jag äter också ibland (precis som 99% av er) godis, chips och kakor mm. :D



Mina favortimaträtter;

- Gröt (av de flesta slag)
- Wokgrönsaker, räkor och pitabröd
- Sallad m. bönor, frukt och grönsaker (& lite fetaost)
- Pannkaka
- Fiskpinnar med remouladsås
- Hårdmackor med smör och ost



Saker som jag saknar;
- Leverpastej
- Blodpudding
- Carbonara (hemmagjord)
- Båtpizza som bakismat
- Älgkött


Om det är några frågor så är det bara att fråga :D
Jag har förmodligen glömt hälften. Så smart är jag. Ids inte tänka så mycket idag.


Skruttnij, Mekkaplutt & Blashej - Over and out

0 kommentarer: