torsdag 22 oktober 2009

Looking back on the things I've done

I took a trip down memory lane.


Jag drog fötterna efter mig (för gick gjorde jag då inte...) kring området som jag bodde när jag växte upp. (-Världens bästa område att växa upp på btw)
Och minnena kom tillbaka till mig. Var min bästa kompis bodde, var vi hade våran "koja", vad vi brukade bygga med smålego och vad vi brukade spela för spel.
Hur jag stod i hallen och väntade på henne att hon skulle bli färdig på morgonen så vi kunde gå till skolan.




Var har den tiden tagit vägen? Den bara for förbi snabbt som en vind...


Men jag har också andra minnen, inte bara med den dåvarande bästa kompisen. Utan jag kommer även ihåg när man smygköpte godis efter skolan och åt på vägen hem, godis har nog aldrig smakat så bra som då, och antingen åt upp allt eller gömde det i sitt rum.


Jag kommer också ihåg när alla i samma ålder samlades och hittade på något tillsammans utomhus på somrarna. "husknut", "kurragömma me dunk", "på rymmen".


Man skulle så gärna gå tillbaka till den tiden ibland, när alla bekymmer var som bortblåsta, man var vän med alla på kvarteret, hade aldrig tråkigt mer än 5min, man hade ingen aning om vad internet var och dom som visste brydde sig inte.


Jag hoppas mina barn får uppleva ungefär samma sak fast det finns datorer och sånt numera.


Oj, nu blev det ett långt inlägg, jag gillar inte att läsa eller skriva långa inlägg men jag ville bara skriva av mig lite :D

Skruttnij, Mekkaplutt & Blashej - Over and out

0 kommentarer: