tisdag 17 november 2009

Gårdagens dilemma och morgonens fundering

Gårdagens dilemma var angående promenaden till jobbet.

Jag gick snabbt (var redan sen) och en cyklist passerar mig. Senare stannar cyklisten med cykelkrångel (såg nästan ut som punktering).

Stannar man och försöker hjälpa personen med något som man förmodligen INTE kunde lösa?

eller

Går man snabbt förbi (jag var faktiskt redan sen) och hojtar något i förbifarten om att man har bråttom och att cyklisten nog också måste gå sista biten?


----------------------------------------------------


Dagens fundering;


Varför är inte mandel en nöt?
(Jag säger alltid att jag äter nötter när jag äter nötter OCH mandlar)



Skruttnij, Mekkaplutt & Blashej - Over and out

1 kommentarer:

Milla sa...

så om man har nötallergi, kan man då äta mandlar???