torsdag 7 april 2011

Svaren på frågorna!


  • när vill du börja jobba?

  • - Aldrig, vill ALLTID vara mammaledig. Men planerar att börja göra något när Linnéa börjar inom barnomsorgen.



  • Ska D vara pappaledig?

  • Troligtvis inte innan hon börjar på förskola iaf. Det beror på hur det ser ut med jobb för honom.



  • Dagis eller dagmamma?

  • Dagis. Mamma är ju dagmamma och jag vill att det ska bli lite speciellt att komma till mormor och hälsa på. Det räcker med att vi bor grannar.

  • Godis under 3 år eller inte?

  • Helst inte, men vi får se hur mycket man kan hålla undan det.

  • Hur kan du fika så mycket och ändå hålla vikten?

  • Ja du, det undrar jag med! Jag har väl tur I guess? Nej men jag gå upp, sakta men säkert. Det gäller att röra på sig och unna sig antalet kakor utefter antal minuter motion.

  • Vad har ni för strl på lägenheten?

  • Medium. HAHAHA! Vi har en trea.

  • Vilken våning bor ni på?

  • Första våningen, egen ingång, altan.

  • favoritsysselsättning?

  • Vara mammaledig och busa med Linnéa. Utöver det så älskar jag att pyssla. Baka, scrapbooka, sy mm.

  • vad klär du dig helst i?

  • Mjuka kläder. Leggings är min absoluta favorit.

  • vilken är din naturliga hårfärg?

  • Vem vet? Grå? Blond-grå.

  • vad har ni för vagn till L?

  • Vi har en billig vagn från swekidz. Vi bestämde oss för att köpa den för att Linnéa's "farfar" säljer såna vagnar.

  • Vad har ni för babyskydd?

  • Ett som vi köpt av storasyster T. En blå bilbarnstol har hon.

  • Vad skulle du vilja ha om du fick en önskan?

  • Oändligt tålamod.

  • Vad planerar du att göra när Linnea börjar på dagis/dagmamma?

  • Jag skulle jättegärna vilja börja plugga. Så jag någon gång i mitt liv får ett jobb som jag älskar. Men vi får se hur motiverad jag är. Inte lönt att plugga om jag inte är motiverad.

  • Var Linnea planerad?

  • Jajjemensan det var hon!



  • Tänker ni skaffa fler barn?

  • Ingenting som vi har planerat, nej. Jag vill jättegärna bara ha ett barn. För jag vill ha ork och tid att ta VARJE FAJT med Linnéa under hennes uppväxt. Om hon får syskon så kan hon gärna få dom när hon är kring 10 år.

  • Skulle du vilja bo i ett hus?

  • ALDRIG I LIVET! Alldeles för mycket jobb. Det är inte lockande alls för mig.

  • Ångrar du något i ditt liv?

  • Nej, för allting som jag har varit med om i mitt liv har lett mig fram till där jag är idag och jag kunde inte ha varit mer nöjd med mitt liv nu. Ibland önskar jag att jag varit snällare mot vissa personer.

  • Har ni gemensam ekonomi?

  • Vi betalar hälften av våra fasta avgifter. (Hyra, elräkning, internet, bilen mm.) Men det har blivit så att den som tjänat mest en månad betalar mest. (bensin, mat mm.)

  • Har du något drömyrke?

  • Jag önskar att jag hade varit så bra på att baka så jag skulle kunna jobba med det. Men annars är inte hemmafru ett alltför tråkigt "yrke". hehe

  • Skulle du kunna göra någon skönhetsoperation?

  • Det där har jag funderat på så många gånger. Det finns så mycket som jag skulle vilja göra med min kropp men jag vet inte om det är såna saker som är värda att "lägga sig under kniven" för.

  • Hoppas du inte tar illa upp av min fråga nu :) Men ibland skriver du att du/ni har lite pengar, för att kort senare skriva om att ni har köpt något (i mina ögon) onödigt? Hur har ni råd med det då?

  • Jag tar absolut inte illa upp, det är helt logiskt att tänka och undra det du gör. Det är nämligen så som jag skrivit ovan i en fråga om ekonomin att vi har gemensam men ändå inte. När jag nämner något om lite pengar och så, så är det MINA pengar som jag pratar om. Min föräldrapenning. Vi köper gärna det vi verkligen vill ha för man lever bara en gång. Vi har så mycket mat i frysen. :)

  • Jag vet inte om du fick svar på din fråga men eventuellt så förstår du på vilket spår vi är.

  • På vilket sätt har du i din personlighet förändrats sedan du blev mamma?

  • Jag har nog blivit mera rädd. Men samtidigt så mycket mer stark och vågar stå på mig. Jag är rädd för att något ska hända Linnéa, rädd för att något ska hända mig när jag är ensam med L, rädd för personer som går förbi oss på kvällen mm.

  • Stark och inte rädd för att ta till ton då det är något som rör L. Hon betyder allt för mig och är det något som jag inte tycker är okej med hur någon behandlar eller tilltalar L så säger jag till!

  • Jämför du lilla L med andra barn i samma ålder?

  • Självklart! Men bara för att det är kul. Inte för att jag tycker att "hon också ska kunna". Det är bara så roligt att se hur olika barn kan utvecklas och lära sig fast dom är ungefär lika gamla.

  • Kommer du överens med något av dina syskon bäst?

  • Om jag vänder på frågan och tänker efter om det är någon av syskonen som jag kommer mindre överens med. Nej. Vi är så olika men ändå så lika varandra så när man träffas så tar man fram likheterna i varandra.

  • Du bakar rätt så ofta, en egen sida med recept, bilder och sånt?

  • Om jag förstår frågan rätt så undrar du alltså om jag tänkte starta en blogg eller så med recept och bilder på det jag bakar. Svaret på det är nej. Det orkar jag inte.

  • Kommer du vara mammaledig hela tiden, eller kommer ni "turas om"?

  • Det beror på hur det ser ut med jobb för oss båda. Den som har jobb, jobbar. Planerna är iaf att jag är hemma över sommaren.

  • Om du fick välja 5 saker till dig och ingen annan, vad skulle du vilja ha?

  • Jag gissar på att du menar riktiga ting och saker och inte drömmar såsom rikedom mm.

  • 1- En riktigt bra systemkamera

  • 2- En fotokurs

  • 3- En bra utbildning

  • 4- Ett par easytone skor

  • 5- Nya kläder

  • Vad är det pinsammaste du gjort?

  • Hmm, det var en bra fråga.. En gång slog jag huvudet i en dörrkarm på ett uteställe. (hade jag varit onykter så hade jag inte brytt mig, haha!)

  • Varför fick Linnéa heta Linnéa?

  • För det var det enda namnet som vi båda gillade. Vi hade bestämt det redan innan vi planerade att skaffa barn. Det var ju tur att det kom ut en liten Linnéa också.

  • Vem kom på det namnet?

  • Ingen aning om vem som nämnde det först. Skulle kanske kunna tro att det var jag.



  • Brukar du drömma att du flyger, men för att flyga måste du ta 'simtag'?

  • JA! Gör inte alla det?

  • När får du panik?

  • När jag blir fasthållen, åker i små hissar, trånga utrymmen, NÄR FOLK SKA DRA SÖNDER KLÄDER, jag får dessutom hjärtklappning av att posta brev.

  • Vad tycker du om alkohol om barn i närheten?

  • Att det finns dom som dricker ett glas vin när barnen har lagt sig säger jag ingenting om. (så länge dom inte gör det varje kväll eller ammar) Men annars tycker jag att det ALLTID ska finnas minst en person som inte dricker som barnet litar på när det är folk i närheten som dricker. (t.ex. nyårsafton)



  • Kissar du i duschen?

  • Nej det gör jag inte. Men jag har gjort det. Efter förlossningen, på BB.



Skruttnij, Mekkaplutt & Blashej - Over and out

0 kommentarer: