torsdag 1 mars 2012

Äta rätt

Att kunna konsten att äta rätt.

Nu menar jag inte varierande och nyttigt. Nu menar jag rätt.

Hur äter man en semla t.ex.?
eller en fylld taco?
Hur äter man en hamburgare?




Jag hade ett problem häromdagen på jobbet då jag skulle äta en rostad macka.

Jag tog en tugga.
Jag tog en till.
Jag insåg sen att det blivit små"spröt" på mackan.

Jag fick genast lov att rätta till dem.(bita ner dem)
Insåg i samma stund som jag gnagde ner "spröten" att jag säkert såg ut som en gnagare. (och det kan ju verkligen inte vara "rätt" sätt att äta på)

Ni kanske nu förstår vilka problem jag hade när jag skulle äta upp mackan..


Vojne vojne..

1 kommentarer:

Johanna sa...

Ojojoj vad jag fick kommentarer om detta när jag var yngre. Jag åt nämligen oftast smörgåsarna runt-runt med pyttetuggor. Började med kanterna och ville sedan att den skulle vara jämn...