onsdag 25 februari 2009

How good it feels to be a bad influence on you

Jag hade faktiskt tänkt att blogga om hur mysigt jag och min D hade det i måndags. Men icket !
Marskatt säger jag bara !

Vad är klockan nu? Typ 04.45!

Jag stör mig inte på jamandet, bara då jag är vaken, jag kan sova enom en storm...
MEN.....

Jag vaknade av att hon skrapade på "sittpallen"... KISSADE PÅ MIN "SOFIS MODE" tidning!!! Det tycker jag ska vara straffbart enligt lag!

Hon visste precis att det hon gjorde var fel för precis när jag hade insett vad hon hade gjort så sprang hon och när jag kom nära så sprang hon och gömde sig.
Jag torkade bäst jag kunde, (det var ju trots allt bara framsidan som fick ngt på sig) sen gick jag på toa och då kom hon fram den jäveln!
Jag tog henne i nackskinnet, (vilket jag inte tycker helt mycket om att göra)tryckte ner henne i hennes "litterbox" och hon visste att jag var arg. För hon hukade sig och bara satt där. Jag stod och kollade på henne en lång stund sen försökte hon klämma ut några droppar och hon försökte länge efter att jag gått därifrån.

Lägger in en bild på eländet;


Nu får vi se hur det går resten av "natten". Ska väl upp om två timmar! Jaja....
Borde vetat att natten skulle bli såhär när det började med att jag var utelåst igår! Utelåst!!!
Kom inte in i trapphuset, mitt eget trapphus...
Tur att Lotta var vaken så hon kunda komma och låsa upp från insidan.

Ja nu ska jag väl se till att få lite sömn, innan jag ska upp och göra mig iordning!
Passar väl iaf på att berätta om gårdagen lite.

Tisdag!
Jag skulle hämta Nora på förskolan sen skulle vi eventuellt fara till Leo's för jag har aldrig varit där. Jag, Nora och Therése.
Då ringer Mammerskorgen på avdelningen på jobbet och säger att Therése är påväg till stan till akuten!
(!!!!)
SEN säger hon att det är för att hennes kompis varit med om en olycka med lastbilen. (Allt hade gått bra för kompisen, hon var bara chockad)
Och hur mycket tror ni jag hann tänka innan Mamma klämde ur sig att det inte var Therése det handlade om! GAH!
Nåväl, jag hämtade Nora sen for vi hem till dom.
Vi bakade chokladmuffins och chokladbollar och såg film. Vi fikade sen gick vi ut ett tag.
Då kom Therése hem och André. Vi åt mat och satt och ojade oss i soffan om hur mätta vi va. Men sen bjuder Thes på semlor (och när det är fettisdag så är det bara att tugga och svälja!) med riklig "illamåendehet" beger jag mig hemåt.
(Utelåst, se ovan)

Nu är det onsdag, den har ju startat bra.............

We'll see..

Skruttnij, Mekkaplutt & Blashej - Over and out

4 kommentarer:

Johanna sa...

dax att boka tid hos farbror djurdoktorn?

Anonym sa...

Hej!! Vad kul o hitta dig här :)
Du får gärna göra ett besök hos knaperiknus.blogg.se om du vill uppdatera dig på din gamla faster ..hihi.
Hoppas allt är bra med dig! Kram Kram

zandra sa...

jo jag tycker det.
Men daniel ska paya för hälften av "schnippandet"... så han får lägga fram dom innan :D

Johanna sa...

Besvärligt med delad vårdnad och underhåll :-)